Organizační struktura KVV Liberec
Organizační struktura KVV Liberec
Organizační struktura KVV Liberec
1. Struktura KVV Liberec:
- Ředitel
- Velení
- Operační oddělení
- Oddělení logistiky
- Oddělení obranných příprav
- Oddělení odvodního řízení
- Pěší rota AZ
2. Popis činnosti:
Ředitel
V čele krajského vojenského velitelství je ředitel. Ředitel krajského vojenského velitelství je členem bezpečnostní rady kraje; je členem povodňové komise kraje; je krajským vojenským velitelem vojenského regionu; v místech, kde sídlí regionální dislokační komise a je členem této komise. Je podřízen veliteli Velitelství teritoria (VeTer).
Velení
Zabezpečuje úkoly finančního a personálního zabezpečení pro krajské vojenské velitelství a příslušníky AZ.
Velení se dělí na ekonomické a personální pracoviště.
Vedoucí starší důstojník (VSD) zařazený ve velení vykonává činnost pověřeného tiskového a informačního důstojníka a zodpovídá za oblast přípravy občanů k obraně státu (POKOS) v rámci teritoriální působnosti KVV.
Operační oddělení
Operační oddělení je organizační článek krajského vojenského velitelství pro zpracovávání, realizaci a vyhodnocování plánu činnosti krajského vojenského velitelství. V čele operačního oddělení je vedoucí oddělení, který je přímo podřízen řediteli krajského vojenského velitelství a je nadřízen všem příslušníkům operačního oddělení.
Operační oddělení KVV zabezpečuje:
- plánování a zabezpečení ochrany a obrany územního obvodu;
- zpracovávání a upřesňování plánu uvádění do bojové připravenosti;
- plánování a provádění přípravy velitelů a štábu krajského vojenského velitelství;
- plánování a realizaci výcviku vojáků v aktivní záloze u krajského vojenského velitelství;
- plánování a organizování kontrolní a rozborové činnosti, pro plnění úkolů operační přípravy státního území a pro podporu procesů velení a řízení a jejich rozvoj, k zajištění realizace opatření bezpečnosti informačních a komunikačních systémů, ochrany informací a zabezpečení spisové služby.
Oddělení logistiky
Oddělení podpory je organizační článek krajského vojenského velitelství pro řízení logistické podpory. V čele oddělení podpory je vedoucí oddělení, který je přímo podřízen řediteli krajského vojenského velitelství a je nadřízen všem příslušníkům oddělení podpory.
Oddělení podpory KVV zabezpečuje:
- řádné hospodaření s majetkem;
- kontrolu hospodaření s majetkem;
- vojenskou dopravu;
- logistické zabezpečení KVV a jednotek AZ.
Oddělení obranných příprav
Oddělení obranných příprav je organizační článek krajského vojenského velitelství pro řízení a zabezpečení mobilizační pohotovosti. V čele oddělení podpory je vedoucí oddělení, který je přímo podřízen řediteli krajského vojenského velitelství a je nadřízen všem příslušníkům oddělení obranných příprav.
Oddělení obranných příprav KVV zabezpečuje:
- plánování a provedení mobilizace;
- řízení mobilizačních příprav;
- vedení evidence občanů České republiky, podléhajících branné povinnosti, evidence věcných prostředků pro doplnění ozbrojených sil České republiky;
- komplexní řízení a výstavbu jednotek aktivní zálohy, doplňování ozbrojených sil České republiky vojáky v záloze a věcnými prostředky po vyhlášení stavu ohrožení státu nebo válečného stavu;
- personální práci s vojáky v záloze;
- vydávání rozhodnutí ve správním řízení.
Oddělení odvodního řízení
Oddělení odvodního řízení je tvořeno vojáky v aktivní záloze, kteří jsou připravováni k provádění odvodního řízení za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu. V čele oddělení odvodního řízení je vedoucí oddělení – voják v aktivní záloze, který je po dobu výkonu vojenské činné služby přímo podřízen řediteli KVV a je nadřízen všem vojákům zařazených na služebních místech oddělení odvodního řízení u krajského vojenského velitelství.
Pěší rota AZ
Pěší rota AZ je jednotkou, která se připravuje s cílem dosáhnout, udržet a systematicky rozvíjet požadované schopnosti k plnění úkolů v prostoru odpovědnosti Libereckého kraje. Jednotka AZ může být za krizových situací nasazena k posílení integrovaného záchranného systému , Policie ČR a ke střežení objektů důležitých pro obranu státu.